Spindlar på frälsis???

Jag har fått en smått märklig uppgift i helgen. Min kollega Lasse i hornsektionen är på något sätt inblandad i att ordna med underhållning till någon form av samkväm i frälsningsarméns regi, detta ska tydligen bestå i att folk med märkliga yrken ska intervjuas och så får folk gissa vad de jobbar med. Och tydligen har jag ett tillräckligt udda yrke för detta...Ska bli ganska intressant. För ändamålet har jag idag varit nere en sväng vi Brunnsviken bakom Botan och där infångat några vargspindlar som jag tänkte ta med mig i uppvisningssyfte (undrar om de blir de första vargspindlar som bevistat en frälsningsarmélokal?). Det kryllade av dem därnere vid viken och kvicka var de i vårsolen, märks att det börjar dra ihop sig inför fältsäsongen...

Hemma bjöds de infångade spindlarna på mat, det måste ju vara jobbigt att springa omkring så som de gjorde i solen. Syrsorna var kanske i största laget för en Pardosa, men en Pardosa låter sig minsann inte hejdas i första taget. Peter och jag informerade i dag vår nye exjobbare (förhoppningsvis) om att Pardosa var aggressivare jägare i förhållande till sin storlek än andra, större vargspindlar, och det tvivlar väl ingen på?


image92


Det är alltså spindeln till vänster, och syrsans huvud som sticker upp ovanför spindeln. Och denna brutala tjej ska jag alltså ta med mig till frälsningsarmén...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0