Oikosmötet 2

Konferensen började bra (se förra inlägget) och var i stort sett trevlig överlag. tyvärr var det ont om föredrag som var ens i närheten av mitt ämne, men en hel del var intresant ändå och ännu trevligare var att träffa bekanta från andra universitet som jag inte sett på länge. Roligast var kanske att få reda på hur det går med läderbaggeferomonforskningen i Bjärka-Säby av Glenn, som jag inte träffat sedan jag gjorde mitt exjobb där 2001!

Sen är det ju alltid trevligt att komma tillbaka till Lund och Ekologihuset, där jag tillbringat så många år. Studierektorn, som jag både haft som lärare och jobbat åt (undervisat) dök på mig första dagen och utbrast: "Jasså du är här åtminstone! Var har du hon den andra som också är i förskningring?" (syftande på Marina, som är doktorand på zoologen här i Stockholm).

Ekologihuset:

image59


Min poster fick mycket kommentarer och beröm, och även om den inte vann posterpriset (den framstod nog inte som tillräckligt vetenskaplig, men det var faktiskt fullt medvetet jag gick ifrån IMRAD-upplägget som används i vetenskapliga artiklar) så väckte den definitivt uppmärksamhet och det var liksom det som var målet. Som jag skrivit tidigare här bryr jag mig inte om ifall jag inte vinner, så länge jag vet att jag inte inte vinner för att jag gjort en dålig poster. Och det har jag inte, vilket det faktum att alla lagt märke till den bevisar. Och den är definitivt en poster man lägger märke till, se själva:

image58


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0