Kaleidoscope!

De senaste dagarna har jag övat flitigt inför trettondagskoserten med Solna Brass, en konsert jag inte brukar ta så hårt på i vanliga fall. Repertoaren brukar bestå av väl inrepeterat material från hösten, samt lite julmusik. Men i år har jag ju inte varit med och repat den väl inreperterade höstrepertoaren alls och i denna ingår Kaleidoscope, teststycket från SM. Och Solna spelar den dessutom tydligen lite fortare än inspelningen jag har (vilken går ganska fort), så här gällde det att öva efter att inte ha spelat althorn på att halvår (notera att på trumpet hade detta inte varit något konstigt alls). Jag får väl se hur det går i morron....

image41

Kommentarer
Postat av: Petra

Nu har jag gjort lite text till hemsidan. Men det där med att öppna i egna fönster kan jag inte fixa : )Kul att spela annars, det borde jag också göra!

2008-01-05 @ 21:04:44
URL: http://www.mellbrand.com
Postat av: Anonym

Så trevligt, jag ska kolla. Men de öppnades ju i egna fönster innan du ändrade sidan...

Ja, kul att spela! Har precis klarat av kaleidoscope på trettondagskonserten med Solna. Nu kan jag få spela trumpet igen efter att ha intensivövat bara horn i en vecka.

2008-01-06 @ 18:39:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0