Skånebesök


image48


Den här helgen hälsar Elin på och vi har ägnat oss åt trevliga aktiviteter såsom:

Beskåda kända och mindre kända konstverk på moderna museet. Vissa kunde man se vad de skulle föreställa, övriga kunde man ju alltid försöka gissa.

Äta koreansk fläskkarré med spenat utan fläskkarré (nej, det innebär inte att vi åt endast spenat).

Fixa och trixa med en spindelbild till min poster. Eller rättare sagt, Elin har förstås gjort själva fixandet och trixandet.

Baka muffins, samt förstås äta muffins.

Jag har även utsatt Elin för stora doser brassbandsmusik, men än så länge har hon inte klagat.

Kommentarer
Postat av: Elin

Jajemen, vilken helg! :) För att förklara för er som icke var där:

Jag lär mig ständigt nya saker när jag är på besök Kajsa. Skillnaderna mellan blåsmusiksound och brassbandssound, nya supergoda maträtter, intressanta fakta om små djur, hur man ser skillnad på spindelglasen och att alla Kajsas djur trivs fantastiskt bra oavsett omständigheterna. Kajsa har typ gröna fingrar fast med djur. En spindel vägrar flytta från sin bostad (E-kolv) trots öppet tak, en av de vandrande pinnarna lägger ägg, den verkar ha glömt bort att den just anlänt till sverige via posten vilket ju borde vara lite småtraumatiskt även för en pinne, fiskarna är inte längre blyga och ser väldigt bekymmerslösa ut trots för få grottor och fågelspindlarna mår prima. Det bör kanske tilläggas att Kajsa även har gröna fingrar gällande alla sina växter. Och att hon är en fantastisk värdinna vet ju alla! Spännande och annorlunda maträtter som den koreanska röran blandas med kära klassiker som pannkakor. Sen lånar hon glatt ut hemmets alla extrakläder, filtar, sovsäckar och liggunderlag (jag är väldigt frusen), när man kommer hemrumlandes sent på natten står hon där och möter vid T-banan, dessutom servar hon med att kolla upp tågtider, lånar ut sitt badkar med tillhörande intressanta tvålar mm. Hon hänger tålmodigt med på turistiga grejer som museibesök och bloggfotografering varje gång.

Insåg just att det låter som jag gör reklam för "Hotell Kajsa i Tensta" typ... fniss... Oavsett... It´s the best!

2008-01-23 @ 23:35:51
Postat av: Anonym

Tack tack för denna reklam! Jag kanske borde starta hotell? Med fågelspindlar och vandrande pinnar i rummen och akvarium i matsalen. Fast jag behöver nog en större lägenhet i så fall...

Vad gäller de gröna fingrarna måste jag tyvärr tillägga att en av pinnarna just avlidit, jag brukar också ha ihjäl blommor med jämna mellanrum, ofta fryser de ihjäl pga de dragiga fönstren. Men övriga djur samt de flesta växter mår bra.

2008-01-24 @ 13:34:18
Postat av: Elin

Nej men ack stackars pinne, hoppas han/hon har det bra i pinnhimlen nu.

2008-01-25 @ 16:43:23
URL: http://mellbrand.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0