Marianne har börjat jobba

Dörrarna till Ethels terrarium passade inte jättebra i det dörrlösa terrariet på jobbet, men de passade tillräckligt bra för att kunna användas. Följaktligen har Marianne flyttat till Botan och så får jag fixa bättre dörrar vid tillfälle, för nu har jag ju ett dörrlöst terrarium hemma i stället...



Så äntligen har jag en spindel på jobbet, jag har blivit av med det fula plastterrariet i bokhyllan hemma, och Marianne har äntligen fått en större bostad. Jag och mina doktorandkolleger Petter (som har en massa skalbaggar i burkar på sitt rum) och Tove (som har en fjärilslarv hos sig), konstaterade att det zoologiska kryper in allt mer på Botaniska institutionen...

Och fint är det ju på Botan så här års! Nu blommar en hel skog av kungsljus med inslag av blå cikoria bland allt det gula utanför (bilden är tagen med mobilen så den är tyvärr dålig och ger intryck av att vädret är mycket sämre än det faktiskt var i dag).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0