Livets små besvikelser...

Liksom det finns små glädjeämnen finns det förstås även små besvikelser. Jag tycker inte om att blogga om sådana, för det är tråkigt att både skriva och läsa om, men i dag gör jag ett undantag. I dag är det regnigt, grått och tråkigt väder här, och jag som var så sugen på en dagstur runt Hansta naturreservat! Jag väntade på att regnet skulle avta, men det gjorde det inte och när jag så småningom började tycka att en tur i regn är bättre än ingen tur alls (något jag vanligtvis inte tycker) var det för sent för att ge sig ut mer än en mycket kort tur. Då blev det en tur till affären i stället (inte alls lika kul som naturreservat) där jag inhandlade några ingredienser till en kryddig gryta passande för regniga gråa dagar. När jag kom hem upptäckte jag att jag saknade en av huvudingredienserna, krossad tomat...Jag handlade ingen för jag trodde att jag redan hade det hemma, vilket jag inte hade, och eftersom jag inte gitte ge mig ut i regnet igen får grytan vänta till i morgon. I dag blir det falukorv och makaroner till middag vilket det inte är något fel på alls, men jag hade ju nu bespetsat mig på gryta...

Men i morgon ska jag handla krossad tomat och laga gryta, titta på en lägenhet som jag inte kommer att få och kanske inte ens vill ha, och sen kanske det blir en tur till Hansta också om jag hinner, oavsett väder. Livet innehåller ju också många små glädjeämnen och dit hör t.ex. att jag ju faktiskt har nya, fina och framför allt regntäta regnkläder som jag fick i julklapp. Med en jacka i glad röd färg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0