Lördag på Skansen

I dag har det varit ännu en sån där underbar sommardag. Solna Brass hade spelning på Skansen på eftermiddagen, men samtidigt var det Stockholm Marathon i dag så det var lite svårt att ta sig därifrån med bil direkt efter spelningen. Så bilfolket och jag (som liftade med en av bilförarna) hängde oss kvar på Skansen efter spelningen, som gick utmärkt, bättre än förra året då vi gjorde samma sak. Vädret var bättre, kören vi spelade med var mycket mycket bättre, och vi fick spela några egna stycken också förutom att bara kompa kören som sist.  Efter en väl utförd spelning kändes det inte alls betungande att hänga kvar på Skansen några timmar i sommarvärmen tills maratonet dragit förbi och avspärrningarna börjat plockas bort ur stan, i stället för att sätta sig i en varm bil eller trängas på buss 47. Jag hade ju kunnat ta mig hem med kollektivtrafiken i stället för att vänta på att Lasse som jag liftar med skulle kunna komma ut med bilen, men det var trevligt på Skansen, vädret var fantastiskt, och när man nu ändå råkar vara där redan och dessutom utan att ha betalat inträde så...Vi gick en sväng, avundades sälarna som fick bada, klappade söta killingar, åt glass, gick på akvariet (lemurerna hade ungar, och de var på sitt sällskapligaste humör och kom fram till oss! Sååå söta!) och avslutade med middag (utomhus förstås). Ett trevligt sätt att fördriva en solig lördagseftermiddag i blommig sommarklänning.

Kommentarer
Postat av: Mamma

har du en blommig sommarklänning?

2008-06-01 @ 09:17:20
Postat av: Kajsa

Ja, den svart/grön/beige-blommiga jag hade på pappas 60-åsrfest förra året.

2008-06-01 @ 18:15:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0