Shoppingblogg?

Nuförtiden finns det många bloggar som handlar om shopping och prylar, och till och med människor som får betalt för att blogga om diverse produkter, och vars bloggar sedan till och med omnämns i andra media. Jag hör inte till dem. Den här bloggen handlar sällan om shopping. Och när den gör det handlar den sällan om kläder och skor av det trendigare slaget, eller om kläder och skor över huvud taget. Den innehåller heller inga iakttagelser om trender.

Just nu infaller dock den tid på året (tiden precis före fältsäsongen) då jag faktiskt shoppar i jobbet, dvs får betalt för att shoppa. Det är dock inte direkt shopping av det slag som vanligen förknippas med shopping -jag har i dag inhandlat en planka och en rulle metallnät på K-rauta.

image161


Det är en ganska vanlig företeelse i ekologisk forskning att man behöver tillverka sin egen fältutrustning. För sommarens fältjobb behöver jag förnasåll, och de som finns att köpa har mycket mindre maskstorlek än vad jag behöver. Därav shopping på K-rauta, finns inte det man behöver att köpa får man tillverka det själv.

Jag tycker alltid att man känner sig lite dum när man som ekolog handlar fältmaterial på stora byggmarknader, eftersom man ofta behöver så små mängder jämfört med proffsbyggarna. Det känns liksom fånigt att stå där i kassan med en enda planka när alla andra fyller en mindre lastbil med trä. Virkesåtgången för två förnasåll är ju inte så stor...men det är förstås alltid kul att shoppa när man inte betalar själv, oavsett vad det är man handlar.

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Ha en trevlig dag :)

2008-05-27 @ 14:43:11
URL: http://elilnor.blogg.se
Postat av: Kajsa

Vem är ni? Intressant, om man skriver ett blogginlägg med titeln shoppingblogg kommenterar plötsligt fler och okända människor, och dessutom verkar kommentarerna sakna anknytning till såväl min blogg som till det enskilda blogginlägget. Hmm...borde man forska lite i detta fenomen? Det här innebär dock inte alls att jag plötsligt kommer att börja blogga om shopping, det finns det tillräckligt många som gör redan tycker jag.

2008-05-27 @ 16:11:55
Postat av: Elin

HAha, fantastiskt! Jag måste shoppingblogga jag också, fniss...

2008-05-28 @ 00:35:02
Postat av: Kajsa

Du brukar ju faktiskt shoppingblogga ibland! Om svarta klänningar med mera. Fast det var förvisso väldigt länge sen sist.

Jag ska shoppingblogga mer när dagens shopping är avklarad. Det lutar åt ett besök i universitetsbutiken (läs: laboratorieutrustning) och ett i kartbutiken.

2008-05-28 @ 11:31:52
Postat av: Elin

Haha, ja just om shopping av varta klänningar har jag ju också råkat blogga några gånger... inte katten har jag fått massa extrabesök för det!

2008-05-29 @ 11:00:58
Postat av: Kajsa

Nä,
tydligen måste ämnet vara "shoppingblogga" för att det ska fungera.

Jag ska ha svart klänning hela helgen, har spelning med Solna både på lördag och söndag...

2008-05-29 @ 16:05:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0