Sommar!

I Stockholm är det just nu försommar i sin fulla glans: det blommar överallt, solen skiner och det är sommarvarmt (det som ser visset ut på slänten är inte visset, det är mobilen som itne klarade av att ta fina bilder på gula blommor). Och jag är i stort behov av nya sandaler så det blir nog till att försöka shoppa det också innan fältsäsongen börjar på måndag. Men hur ska jag hinna med det, det är så mycket nu med fältförberedelser (fast sandalerna jobbar jag ju i, är inte det också jobbshopping då?), disputationer, disputationsfester och spelningar?

image163


I dag var en upptagen dag. Jag transporterade min bräda (se tidigare inlägg) till Botan på morgonen och pratade med vaktmästar-Hasse om sågning av densamma, sen hade jag möte med fältassistent-Malin, sen var det lunch, sen gjorde jag en shoppingtur (jobbshopping, se förra inlägget) som visade sig ta betydligt längre tid än planerat, gick tillbaka till Botan, plockade ihop det mesta av fältutrustningen till nästa vecka, skrev ett abstract till sindelkonferensen i Bern och submittade det (ja, det är ett existerande verb på Botan), hjälpte Petter med planering av fältförsök för studenter, fixade nyckel till Tullbotorp dit jag ska nästa vecka och sen inhandlade jag ett par kartor på hemvägen...märkligt, mina jobbdagar ser vanligen antingen ut så här, dvs väldigt uppsplittrade med mycket springande hit och dit, eller så sitter jag bara framför datorn precis hela dan. Eller fältjobbar hela dan, om somrarna.

Så här ser programmet ut för den närmsta månaden:

Torsdag: Jobbar jag hemma och tvättar samtidigt, sista tillfället till det inför fältandet. Ska studera tångstränder på flygbilder, göra fältprotokoll inför provtagningarna och göra en checklista för all utrustning. På kvällen är det rep med Solna Brass.

Fredag: Hannah disputerar på förmiddagen, på eftermiddagen ska jag bygga förnasåll och gå igenom Himmerfjärdslokalerna med Peter på mina nyinköpta kartor. På kvällen disputationsfest för Hannah.

Lördag: Solna Brass spelar på Skansen. Kanske skulle man kunna hinna med lite sandalshopping också efteråt?
Söndag: Solna Brass spelar i Tullinge kyrka som 50-årsjubilerar. Måste packa för Himmerfjärdsfältandet också.

Måndag 2/6: Packning av fältutrustning tidigt på morgonen och sedan åker jag och assistenten Malin till Tullbotorp. Avlastning av packning där, sedan fältjobb på Mörkö i Himmerfjärden resten av dan. Martin har sitt licentiatseminarium, men det missar jag tyvärr.

Tisdag 3/6: Antingen fortsatt provtagning på Mörkö eller en tur längre ut mot kusten för att leta tångstränder och provta om vi hittar några sådana.

Onsdag 4/6: Fältjobb, men jag slutar hyfsat tidigt för att ta tåget till Stockholm för spelning i Vaxholm med Sjövärnskåren på kvällen.

Torsdag 5/6: Didrik disputerar. lite jobb hinns också med. Disputationsfest på kvällen.

6-8/6: Långhelg och ganska tomt i almanackan. Sjövärnskåren skulle ha spelat, men i och med att så många av våra medlemmar, i synnerhet ledarna, är anställda militärmusiker och måste jobba på nationaldagen var vi tvungna att tacka nej. Att det är tomt i almanackan innebär dock inte att jag är sysslolös. Har tankar på att fältjobba på Utö, men tror inte jag kommer att orka åka dit redan på fredagen...och eftersom jag vill vara i Stockholm på måndagen för att syselsätta Malin assistent och det troligen inte är lönt att åka över bara en natt om man ska få nåt gjort är frågan om det kanske är vettigare att ägna helgen åt lite manusskrivande? Dessutom har Sjövärnskåren kanske terminsavslutning med grillfest på lördagen. Får se vad som händer.

Måndag 9/6: Fältjobb? Sjövärnskåren har styrelsemöte med middag (terminens sista möte) på kvällen men det lär jag missa om jag fältjobbar vilket jag troligen gör. om jag fältjobbar åker jag troligen iväg nånstans över ett par dagar.

Tisdag 10/6: Fältjobb? Solna brass har rep med LDK på radiohuset på kvällen, men det missar jag kanske om jag fältjobbar.

Onsdag 11/6: Fältjobb? Solna brass har gemensam konsert med LDK på Hovstallet på kvällen och den tänker jag vara med på även om jag kanske missar genrepet på tisdagen.

12-18/6: Fältjobb. Troligen itne hela den här tiden, men stora delar av den, och då i form av turer på 1-3 dagar iväg nånstans till förhoppningsvis tångrika stränder.

Torsdag 19/6: Åker jag till Skåne för midsommarfirande på Önnerupsrasten (Petra! Det låter faktiskt inte helt positivt att fira midsommar på en rastplats!) och därefter fältjobb med systrar som fältassar vilket ska bli mycket trevligt.

3-7/7: I Hannover med Romele Musikkår. Därefter tillbaka till Stockholm, lite fältjobb, sen tillbaka till Skåne för min årliga spindelföreläsning och exkursion i Lund, sedan tillbaka norrut och kanske lite mer fältarbete? Eller är jag färdig? En Himmerfjärdenprovtagning i augusti blir det i alla fall också men sen är det klart! Puh!

Kommentarer
Postat av: Elin

Å himmel vilket schema!!!

Ska bli otroligt kul när du är himma i Skeåne!

2008-05-29 @ 10:58:43
Postat av: Kajsa

Ja, tycker jag med! Satt och kollade skånska stränder på eniro-flygbilderna i går och det ska nog gå bra att få ihop lite tång längs syd- och ostkusten.

2008-05-29 @ 15:54:44
Postat av: mamma

Är inte sandaler avdragsgilla i deklarationen

2008-05-30 @ 14:19:55
Postat av: Kajsa

Har inte provat att dra av sandaler men tvivlar starkt på att de är avdragsgilla. Blir nog svårt att få det till att sådana skulle vara skyddskläder...

2008-05-30 @ 16:03:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0