Glada pippisar!

Med så mycket snö som det är nu är småfåglarna ute glada att få mat. Följande mail fick jag från mamma:

"Jag ska minsann skaffa mycket större talgbollar än dina så det så för då blir mina pippisar ännu mer glada än dina

mamma"

Men kolla bara, tror ni verkligen att några pippisar kan vara gladare än mina?



Två talgbollar och tre påsar jordnötter har jag hängande utanför fönstret just nu, vilket är mycket poulärt bland talgoxarna, blåmesarna och nötväckorna och enstaka hackspettar och gråsparvar. Diversiteten på småfåglarna är inte så värst stor härinne i Tensta, men de som finns är absolut glada. Kolla nedan bara, ni ser väl hur nöjd han är?



Fru större hackspett hackar talgboll så att snön yr.











































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0