Jesus har lämnat mig!

Jesus finns inte längre på mitt kontor. På söndag åker han tillbaka till Spanien, min rumskamrat Jèsus, och jag och Marianne blir ensamma igen.

Ingen Jesus här inte. Bara massa vetenskapliga papper, fältprotokoll och anteckningar om statistik...


I dag har jag umgåtts med mina antagonister Excel och R precis hela dan och är därför ganska slut i huvudet. Jag har ägnat mig åt att fixa med figurer i Excel samt ganska enkla statistiska tester i R, så enkla att ett mer användarvänligt men inte fullt så kompetent statistikprogram hade gjort det precis lika bra. Men jag har inget sånt program eftersom de är dyra och R, som är bättre eftersom det kan göra mycket mer saker, är gratis. jag vet inte hur lång tid jag ägnat bara åt att få R att läsa in mina excelfiler med data...Men nu är det gjort i alla fall.

För övrigt har det nu fallit mer snö, det är vitt ute och och åtskilliga minusgrader. Så kallt att jag kände mig tvungen att akutinköpa en blå mössa där jag jagade runt Stockholms centrum på fåfäng jakt efter en 30-årspresent (ger för säkerhets skull inte mer information här även om jag inte tror att jubilaren hittar hit) som borde varit enkel att införskaffa men visade sig vara slut i alla butiker som sålde varan i fråga samt hos tillverkaren...suck. Typiskt, när folk för en gångs skull önskar sig något och man vet precis vad man ska köpa, då går det inte att få tag i. Får hitta på nåt annat till i morgon då det är dags att gå på 30-årsfest.

Kommentarer
Postat av: Elle

Jag beklagar att Jesus lämnat dig. Men jag förstår honom -hade jag varit Jesus hade jag också hållt mig till varmare breddgrader! :)

2008-11-22 @ 01:24:49
Postat av: Kajsa

Jo, det är ju klart trevligare i Spanien så här års. Stackarn, han prickade verkligen sämsta tiden på året att komma hit, november av alla månader.

2008-11-22 @ 11:05:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0