SM-trea!

...blev Solna Brass i årets brassbands-SM i Värnamo. Tyvärr har jag inga bilder för jag tänkte aldrig så långt i något sammanhang där jag bort ta bilder.

Det var i alla fall en trevlig brassbandsfestival. Vi tävlade på fredag kväll och lördag eftermiddag, och missade tyvärr alla andra klasser som tävlade eftersom vi repade lördag förmiddag. Men jag hann lyssna på några av banden som spelade i samma klass som vi, däribland Windcorps och Stockholm brassbands fria program, och Stockholm och Malmö brassband när de spelade det obligatoriska stycket. Och så förstås öppningskonserten med LDK och kornettisten David King på fredagen, och avslutningskonserten (och prisutdelningen) med Black Dyke på lördagkvällen.

Vi slutade på en tredjeplats och med det är vi väldigt nöjda, vi kunde knappast förvänta oss att slå vinnaren Stockholms Brassband eller tvåan Windcorp (Det var för övrigt bara 1 poängs skillnad mellan dem!). Båda är band som består främst av yrkesmusiker (SBB med folk främst från radiosymfonikerna, Windcorp med folk främst från Göteborgsoperan). Men vi slog ju övriga amatörband, och omdömena från domarna var bra och kändes rättvisa. Och vi i hornsektionen fick beröm av alla domarna för våra sektionssolon med mera!    

Som sagt har jag inte tagit några trevliga bilder på spelande orkestrar eller människor alls men eftersom det enligt Annelie är omöjligt att blogga utan bilder, om man så ska behöva ta till sådana från i somras, kommer i alla fall en bild. Och den är åtminstone inte från i somras utan föreställer mitt hotellrum på Designhotellet (ja man kan väl förstå efter bilden varför det heter så) i Värnamo. Ojoj, så här lyxigt är jag inte van att bo när jag är på resande fot! Det blir mest forskningsstationer, vandrarhem, eller hotellrum av betydligt lägre standard.


 

Kommentarer
Postat av: Elle

GRATTIIIIISSS!!!!

2008-11-09 @ 18:56:44
Postat av: Kajsa

Tack!

2008-11-09 @ 19:41:25
Postat av: Petra

Grattis!!!

Mycket bra jobbat! All beröm och allt sådant!

2008-11-10 @ 00:46:21
Postat av: Anonym

Tacktack! Själv är jag mer glad för domaromdömen i stil med "excellent opening in horns" osv än placeringen i sig.

2008-11-10 @ 11:09:05
Postat av: mamma

Tjusigt både rummet och 3:e platsen

2008-11-10 @ 18:21:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0