Avhandling - EM...EM - avhandling?

I går på Solna brass rep fick vi reda på att vi fått en förfrågan att representera Sverige i brassbands-EM i Belgien till våren! Detta eftersom kutymen är att om ettan (som var Windcorp förra året) inte kan delta så får tvåan (vi) åka, kan inte tvåan blir det trean osv.

Naturligtvis vill vi tävla i EM, så vi kommer att tacka ja, men för min del kommer det att innebära en del problem. EM infaller nämligen i slutet av april och ungefär då ska min doktorsavhandling vara färdig! Jag minns ju hur otroligt intensivt det var veckorna innan jag skulle skicka licentiatavhandlingen till tryck, och har inget skäl att tro att det skulle bli mindre jobbigt i slutskedet av arbetet med doktorsavhandlingen som ju är mer än dubbelt så stor. Snarare tvärtom. Och EM lär kräva en hel del intensivt repetitionsarbete också.

Hur ska detta gå? Hur förena spindelforskning och brassband? Naturligtvis måste avhandlingen komma först, men är det på något vis möjligt att fixa båda så ska det göras på något vis! Inte varje dag man får tillfälle att tävla i EM...


Kommentarer
Postat av: Annelie

När får man se den nya spindeln då?

2008-09-27 @ 20:10:54
Postat av: Kajsa Mellbrand

Se nästa inlägg för bild på Doris!

2008-09-28 @ 16:58:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0