Jag har funnit Jesus! På mitt kontor!

Nä, det är varken så seriöst eller religiöst som det låter. Men jag har fått sällskap på mitt rum, som varit tomt sedan mina två kolleger disputerat och flyttat ut, av en gästfoskare från Spanien vid namn Jesus.

Inte är han spindelrädd heller, som tur är eftersom jag ju inte varit helt ensam -Marianne bor ju på Botan numera. Vilket för övrigt varit lite trist för henne de senaste dagarna...Det börjar bli kyligt på kvällarna och värmen i huset är inte på än, så det har lite väl kallt för en fågelspindelart från mellanamerika. Så nu har Marianne fått en värmematta vid sitt terrarium vilket som synes uppskattades storligen.



Värmemattan sitter alltså bakom vänstra terrarieväggen, om nu någon undrade.

Kommentarer
Postat av: Jenny Helming

Hejsan!

Din blogg är himla kul att läsa och faktiskt även lite terapi för mig som är spindelrädd (och rädd för de flesta andra insekter o småkryp med) Tänk vad ett gemensamt intresse överbrygger andra olikheter!

2008-09-10 @ 14:09:04
URL: http://helmingscorner.blogspot.com
Postat av: Kajsa

Tack, roligt att höra (läsa). Hoppas "bloggterapin" funkar. Du har för övrigt jättesöta vovvar -bloggar som Annelies och din ger mig hundabstinens!

2008-09-10 @ 15:28:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0