Ansökt och klart!

Efter många om och men och mycket intensivt skrivande har jag, med benäget bistånd av min förhoppningsvis blivande postdocvärd Thomas, fått in en ansökan om medel för att göra postdoc om klokrypare i gammelekar till Vetenskapsrådet. Dessutom före deadline (som är klockan tolv i natt), vet dock inte om det är ett gott eller dåligt tecken. men inlämnad är den i alla fall och nu är det bara att vänta och se...skönt att vara av med den så länge i alla fall. Eller, riktigt av med den är jag inte förrän i morgon för då måste jag åka en sväng till SLU i Uppsala och få det hela påskrivet. Men sen så kan jag kanske äntligen få tid att utforska ekhagarna här hemmaomkring vilket jag inte hunnit göra än på grund av denna ansökan.

 

Kommentarer
Postat av: Atte

jeeyyy!

2009-08-27 @ 21:04:14
Postat av: Anonym

Ja, det var omständigt värre, femtielva bilagor och så vidare, men nu är den inne.

2009-08-27 @ 22:59:11
Postat av: Annelie

Håller tummarna och eken den var superfin! Har du tid så titta ut på vallentuna flygfält i helgen där befinner vi oss inklusive massor med smala hundar =D

2009-08-28 @ 16:35:45
Postat av: Annelie i Skåne

Ska kanske förtydliga att det är söndag som gäller, lördag är transportdag dit upp.

2009-08-28 @ 16:36:33
Postat av: Anonym

Ja det vore kanske en trevlig söndagsutflykt...förutsatt att man kan ta sig kollektivt till flygfältet? Kan man det? Antar att det är lure coursing ni och alla de smala hundarna tänker syssla med där?

2009-08-28 @ 19:26:49
Postat av: Kajsa

Eken är förresten den så kallade ek 1.9 från mitt examensarbete. Verkligen fin, och med många fina kryp i. Stegen är fyra meter och ger ju därmed en liten vink om hur stor eken är. De svarta sakerna som hänger som julgransprydnader i de nedre grenarna är feromonfällor för skalbaggar.

2009-08-28 @ 19:29:49
Postat av: Kajsa

Och om någon inte förstod det så kommer den anonyma kommentaren förstås också från mig.

2009-08-28 @ 21:46:09
Postat av: Per

Hur gammal är en ek, när man börjar benämna den "gammelek" - i det här sammanhanget?

Vårt lite drygt 10-åriga exemplar på tomten har väl på många år ännu inga förhoppningar om att kunna hysa klokrypare?

2009-08-29 @ 09:43:56
Postat av: Kajsa

Sådär 300-350 år...så er 10-åring behöver lite tid på sig för att hysa hålträdsfauna.

2009-08-29 @ 11:19:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0