Blåbär betalade i blod

Häromdan hittade jag under en promenad ett alldeles oplockat blåbärsställe med massor av bär inte så långt hemifrån. Det kunde man ju inte motstå, så naturligtvis blev det blåbär till efterrätt den dan. Tyvärr befann sig blåbärsstället väldigt nära en näringsrik sjövik med kärriga kanter, och jag tvingades därför betala för mina blåbär i blod. Myggen var talrika och hungriga, och eftersom jag gått ut utan tankar på bärplockning eller andra aktiviteter som kunde tvinga mig att uppehålla mig på samma ställe länge nog för att ge bitska insekter någon större chans bar jag sandaler, shorts och t-shirt (och hade självklart inte tagit med något myggmedel)...så nu har jag hela benen nedanför knäna inklusive fötterna närmast täckta av myggbett, och en del  här och var på andra ställen. Jag försöker verkligen, men det är stört omöjligt att helt låta bli att klia! Jag har ett tjugotal myggbett på varje ben (fötterna ej inräknade) och med en stark koncentration av myggbett runt fotknölarna (alltid ett favvoställe för en glupsk mygga).




Och naturligtvis har jag, helt i enlighet med hur jag fungerar, tajmat detta lagom inför mammas 60-årsfest där det med tanke på vädret och det högtidliga tillfället faller sig naturligt att ha kjol och vara barbent. Hm, vi får väl se hur det blir med det...

Nåja, blåbären var goda i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Per

Håller verkligen med om att blåbär är goda, fast myggbett kan ju definitivt lägga sordin på njutningen.

(Sordin var kanske inget adekvat uttryck i sammanhanget - vad säger Du som skicklig trumpetare?)

2009-08-08 @ 09:26:30
Postat av: Anonym

Jag tycker nog att trumpetaruttryck är lämpliga i ala sammanhang och miljöer, och därmed även i blåbärsskogen. Sordiner vill man gärna slippa, oavsett om de är myggor eller riktiga (trumpetare vill ju som regel höras så mycket som möjligt så sordiner är inte alltid helt populärt).

2009-08-08 @ 12:09:45
Postat av: Kajsa

Ja det var förstås jag själv som glömde sätta ut namnet i den förra kommentaren.

2009-08-08 @ 12:10:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0