Bredbandstrubbel...


Mindre guldvinge



Jag har vissa problem med mitt bredband, och är därför inte ute på internet så ofta för tillfället. Men just nu är jag det, så jag passar på att blogga eftersomjag inte vet när jag får tillfälle nästa gång...

Jag har dock egentligen inga nyheter att rapportera. Jag har tillbringat mycket tid i telefon med bredbandsbolaget, som ska skicka en tekniker hit inågn gång i veckan. Så sen ska jag förhoppningsvis ha bredband. jag har även lyckats skänka bort de två gamla dörrarna som står i mitt förråd till fastighetsskötaren, och utverkat ett löfte från densamme om hjälp med att forsla bort det gamla torkskåpet som även det upptar onödigt mycket plats i förrådet. När det väl är borta kan min cykel få plats i förrådet så att jag slipper ha den i hallen. Mycket bra.  

Jag har gjort tappra försök att leta litteratur om klokrypare och om födovävar i gammelekar (man kan förstås inte få artiklar om båda, men jag hoppades på att hitta något om dem var för sig), men det går inte så bra. Vilket på ett vis är bra eftersom det visar att ingen forskning gjorts på området och därför kanske någon faktiskt kan tänkas vilja ge mig och Thomas pengar för att göra det? Kan man ju hoppas. Jag har åtminstone hittat lite löst tillämpbara artiklar om kryp i gammelekar och om födovävar i största allmänhet som jag ska läsa.

Jag har fått upp lite tavlor på väggarna, vilket känns bra. Här är bildbevis:


Jag har också lovat mamma bildbevis på att Kerstin tycker om att ligga platt på mage med alla benen utsträckta. Bilden är tyvärr väldigt dålig, men den visar vad den ska visa, dvs Kerstins uppenbart bekväma, om än ganska spindelotypiska, viloställning.


Kommentarer
Postat av: mamma

Är det det man kallar "platt som en pannkaka"?

2009-08-04 @ 10:18:44
Postat av: Kajsa Mellbrand

Ja, det är det väl. Hon ligger som Philip brukade göra...ingen av de andra spindlarna gör så och det ser jätteroligt ut (mycket roligare i verkligheten än på bild).

2009-08-04 @ 10:56:16
URL: http://[email protected]
Postat av: Atte

Nu börjar det bli riktigt fin stil på lägenheten, måste komma å hälsa på! Märkligt spindelbeteende dock, förekommer även på grisar...

2009-08-04 @ 12:35:32
Postat av: Kajsa

Den där stilen kanske är gemensam för husdjuren i familjen Mellbrand? Med undantag för fåglar och fiskar förstås (som har lite svårt att rent fysiskt inta denna position).



Vad gäller stil på lägenehten är den tyvärr ännu ganska frånvarande trots saker på väggarna...

2009-08-04 @ 16:46:20
Postat av: Elle

Haha, vilken stajl Kerstin kör med!

Det ska bli kul att se lägenheten nästa gång, det ser ut som du verkar komma fint i ordning.

2009-08-05 @ 11:47:37
Postat av: Kajsa

Nja, det är nog inte så stor skillnad mot förra gången du var här, bortsett från tavlorna och att det nu finns lite blommor på balkongen.

2009-08-07 @ 23:42:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0