Efter stormen...

...blev det en fantastiskt vacker vinterdag, och förhoppningsvis blir det flera sådana. I dag hade det slutat blåsa och blev en sån där underbar vinterdag med sådär tio minusgrader, klarblå himmel, sol och massor av gnistrande vit snö som knarrade och gnisslade under kängorna.

Det gula godset, med alla de små röda kolonistugorna framför och massa snötäckta träd runtom, uigör nu en vacker vinterbild. Bilderna är förresten tagen elva på förmiddagen - man kan lätt tro att det är senare men solen står inte högre än så här så här års...





Och utsikten har nu helt kommit tillbaka efter flera dars frånvaro, nu ser man hela vägen in till stan igen (i skrivande stund, på kvällen, lyser Globen dessutom julröd).




Jag hade egentligen gärna velat ta mig ut i skogen, men i stället blev det en nödvändig tur in till stan, nu när kollektivtrafiken fungerar som den ska igen. Det var dock trevligt det med i det fina vintervädret.



Kommentarer
Postat av: Elle

Vad fint med sol och all snö. Det snöar ännu här men håller på att klarna upp, jag ser blått på himlen!

2009-12-19 @ 11:54:31
Postat av: Kajsa

Här var riktigt fint i går, idag är det gråare och snöar lite igen. Och jag retar mig på att behöva åka härifrån eftersom man redan (snabbt jobbat!) gjort längdskidspår i skogen här, som hade varit trevliga att prova på. Bara att hoppas att snön är kvar när jag kommer hem igen.

2009-12-19 @ 12:01:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0