Från förort till förort

Tenstatomten har vaknat ur sin dvala och funnit sig vara förflyttad från det mångkulturella Tensta till Terapivägen i det likaledes ganska mångkulturella men även av högskolan och universitetssjukhuset akademiskt präglade Flemingsberg. Hur ska detta påverka årets julpyssel, årets klappar, årets jul? Behöver tomten terapi för att klara denna omställning? Kommer tomten att bli mer terapeutiskt lagd? Svaret på fråga B finns väl redan i denna bloggs adventskalender, på fråga A svarar vi än så länge "Vet inte".

http://krydolph.blogg.se/julkalender/




Kommentarer
Postat av: Per

Kul idé med virkskola. Tyvärr blir det bara "torrsim" för min del eftersom jag inte har de "nödiga utensilierna" med mig i Australien. Enkel virkning lärde Mor mig som barn, men det är glömt för länge sedan nu. Hon försökte också lära mig stickning - något som tyvärr snart visade sig vara helt dömt att misslyckas.

2009-12-04 @ 11:27:02
Postat av: Elle

Haha! Underbar bloggning. Jag crossbloggar! :D

2009-12-04 @ 12:29:02
Postat av: Kajsa

Per, de nödvändiga utensilierna finns säkerligen i landet Oz om du känner för att återuppta virkningen. Och det är ganska enkel virkning det är frågan om kan jag intyga.



Gloslista: Virkning heter "crochet", virknål "crochet hook" och garn "yarn" på engelska.

2009-12-04 @ 15:01:44
Postat av: Per

OK - men jag måste nog börja i smyg i alla fall. (Vad tror Du, att mina bröder skulle säga?)

2009-12-05 @ 10:06:55
Postat av: Kajsa

Tror du inte att bröderna hade blivit storligen imponerade av dylika kunskaper Per? Julkalenderprojektet gör sig dessutom utmärkt som julklapp, men då måste man förstås göra flera.

2009-12-05 @ 12:52:40
Postat av: Per

OK - jag lovar ingenting, men jag gör nog ett virkningsförsök först efter hemkomsten. Man måste väl inte köra helt synkront med Din kalender?

2009-12-07 @ 23:50:14
Postat av: Kajsa

Nej absolut inte! Virkningsförsök kan man göra när som helst.



Om du tänker vänta en längre tid rekommenderar jag dock att du kopierar och sparar adventskalendern när ni kommer hem, så att du är säker på att det inte försvinner från internätet. Den kommer förvisso säkert att finnas kvar ett bra tag efter jul och definitivt januari ut, men inte i all evinnerlighet.

2009-12-08 @ 15:45:27
Postat av: Per

OK - bra tips!

2009-12-08 @ 22:54:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0