Utmaning

Annelie (Sagoruna) utmanade: Leta upp den sjätte bilden i den sjätte mappen i "Mina bilder" på datorn och blogga den. Så varsågoda, bilden är från sommarens fältjobb på Utö och föreställer en bofink sjungande i en tall.


Men: utmaningen presenterar ett litet problem: Om jag går direkt in i "mina bilder" och räknar bilder och mappar så blir resultatet som ovan, en mapp med bilder från Utö och i den finns bland anant bilder på en bofink. Men när jag går in på bloggen och därifrån laddar upp en bild från datorn till bloggen så kommer mapparna i en annan ordning, så då är inte den sjätte mappen den sjätte mappen längre. Det första borde ju vara den korrekta sjätte bilden, men ni får ändå två. Den översta på bofinken är den egentliga sjätte bilden i den sjätte mappen i mina bilder. Bilden nedan på fågelspindeln Ethel på min arm är vad man får om man väljer sjätte bilden i sjätte mappen när man ska ladda upp bilden från datorn till bloggen. Dålig bild tyvärr.


Kommentarer
Postat av: Elle

Två härliga bilder, bofinksbilden är ju helt klockren!

2009-02-06 @ 11:56:21
Postat av: Kajsa

Den är mörk, men man ser ju åtminstone att det är en bofink.

2009-02-07 @ 18:28:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0