Övergödda spindlar

Det är inte så mycket aktivitet här på bloggen för tillfället, jag är dålig på att blogga och av kommentarerna att döma är folk dåliga på att besöka bloggen också. Vad det senare beror på vet jag inte (förutom att jag är dålig på att blogga och att jag när jag gör det ofta bloggar om spindlar), vad det förra beror på är att jag skriver så mycket på min artikel nu att jag itne kommer mig för att skriva här också. Men snart snart är pappret om hur spindlar påverkas av övergödning i Nortäljeviken klart. Hoppas jag.




Häromdan kom min biträdande handledare in i mitt rum där jag för tillfället sitter ensam och skriver, skriver, skriver, tittade på sin f.d. doktorand Sonjas tomma och städade skrivbord och sa "så tomt här ser ut!", sen tittade hon på papperstravarna på mitt skrivbord och sa "ja här ser man att det jobbas i alla fall". Ja, om mängden papper på skrivbordet är ett mått på effektivitet så bådar det gott för avhandlingen. Och vid det laget kommer jag nog att få utfärda lavinvarning för skrivbordet...

Dessutom måste jag uppbåda lite kreativitet och göra en poster om de övergödda spindlarna till en konferens... någon som har några idéer? Inte vad gäller innehåll, det har jag färdigt, men vad gäller utseendet?

Kommentarer
Postat av: Elin

En stooor spindel i bakgrunden, sådär så man ser den jättetydligt på håll men på nära håll blir det inte så tydligt. Kanske den vectoriserade som du har i lite olika färgställningar... så blir det inte så rörigt.

2009-01-16 @ 17:54:13
Postat av: Anonym

Har just kollat svaren på adventskalendern! Så kul! :D Och nu fick man ju se alla frågorna som man missat dessuom. Den är toppen!

2009-01-16 @ 17:58:42
Postat av: Elle

Och att Christmas spidern är en hjulnätspindel var det verkligen inget snack om när jag såg dess Venezolianska motsvarighet. Den var knallgul och såg ut att hänga helt i luften i solskenet. Mycket tjusig!

2009-01-16 @ 17:59:56
Postat av: Kajsa

Ja, taggspindlar är fina! Den australiska jag har bild på är dock den enda taggspindelarten som heter christmas spider (och det finns flera taggspindelarter i australien också). Christmas spider fanns i både vitt, gult och orange, även om jag bara fick en riktigt bra bild på den orangea, och variation i färg inom arten är också rätt typiskt för hjulnätsspindlar.



Hm, bakgrundsspindel..kanske det. Fast jag tror att det måste vara en uppifrånbild, inte framifrån som den du vektoriserade,föratt det ska synas med alla grejer som kommer att vara ovanpå (text, diagram, bilder...). Får fundera...

2009-01-16 @ 18:18:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0