Tattoo!

Så var det dags, i dag är det stockholm military tattoo. Kockan två är det rep av finalen där alla medverkande orkestrar traditionsenligt spelar tillsammans (och på just detta tattoo har vi även ett litet litet nästan-fig tillsammans) och så föreställning i kväll. Vårt eget fig ska förhoppningsvis sitta efter i går...för egen del är jag lite tveksam, men som tur är har min trumpetarkollega Joakim som går bredvid betydligt bättre koll än jag.

I går eftermiddag sprack de mulna skyarna upp och strålande sommarväder infann sig, inte så fruktansvärt varmt, men soligt och fint (och det är rätt skönt att det inte är trettio grader när man ska gå i mörkblå ylleuniform). Vädret verkar dessutom hålla i sig, åtminstone i dag ska det vara fint och regnfritt, skönt. Och dagens föreställning är faktiskt slutsåld! Morgondagen finns det biljetter kvar till och förhoppningsvis är vädret lika fint då också.

Jag har inga orkesterbilder att bjuda på så i stället får ni en bivarg, nåt ska det ju va. Bivargen är en stekel som lever på sandig mark. De vuxna bivargarna äter pollen och nektar, men de utfodrar däremot sina larver med honungsbin, därav namnet. Skiljs enkelt från en geting på det vita ansiktet.


Kommentarer
Postat av: mamma

Är det ett Blentarpsbackebi månne?

2009-07-26 @ 10:04:34
Postat av: Kajsa Mellbrand

Javisst är den från backen, fast inte ett bi utan en bivarg.

2009-07-26 @ 12:58:15
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0