Största möjliga tyssstnad...

Efter disputationen drabbades jag av en besvärlig förkylning som hade oförskämdheten att sätta sig på stämbanden. Och kanske hjälpte jag till själv eftersom jag var på jobbet (där man förstås måste prata med folk) fast jag var jätteförkyld och fast jag dessutom egentligen ska föreställa ha semester. Men jag behövde reda ut alla icke analyserade prover så att min handledare vet vad som är vad, och sen hux flux dök det upp en trevlig lägenhet till salu vilket också innebar en massa pratande. Resultatet blev att jag till slut inte kunde prata alls, i fredags gav stämbanden upp totalt så jag har ålagt mig tystnad över helgen. Och troligen i morgon också. Sen så kanske. Så nu försöker jag hålla tyst, stanna hemma och inte gå ut i blåsten och regnet mer än nödvändigt (vilket ju också är ett bra sätt att undvika att behöva prata med någon), och sysselsätter mig med lite flyttpackning. Inte för att jag vet exakt när jag kan flytta än eftersom bostadsföreningen i nya huset måste behaga sammanträda först. Men går allt som det ska flyttar jag snart söderut till Flemingsberg (Huddinge).


Till skillnad från den i Tensta har lägenheten jag förhoppningsvis ska flytta till balkong!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0