Alla "Hitta djuret" samlade

Elin efterlyste en egen Hitta djuret-kategori på bloggen, och det är ju en bra idé. Så nu har jag ordnat en sådan kategori, vilket gör det enkelt för alla er bloggläsare att hitta och roa er med gamla "Hitta djuret" och andra bildgåtor (för jag placerar alla djurbildgåtor i den kategorin).

Det enda som inte finns där är de allra första Hitta djuret- bildgåtorna, de var nämligen från Australien och ligger därför på den gamla Australienresebloggen (som det finns en länk till här på bloggen om man vill leta).

Men ni får en favorit i repris från Australien som illustration till det här inlägget åtminstone. Det här djuret var dessutom på tv häromveckan i Attenborough-naturfilmserien som går nu om grod- och kräldjur (jättefina filmer, rekommenderas!).





Notera för övrigt att den förra hitta djuret med bilden på vraket i akvariet är ett inlägg som i processen med att flytta alla Hitta djuret till en ny kategori på något vis hamnade först på bloggen istället för där det hör hemma vilket är för rätt länge sen. Så det är ingen ny bildgåta, även om det står så, men jag vet itne hur det gick till, jag har inte klurat ut hur man flyttar tillbakla det om det alls går (tror jag inte) och jag vill inte ta bort den för då försvinner den ju från den nya hitta djuret-kategorin också.


Kommentarer
Postat av: Elle

Å! Jättekul att titta igenom "hitta djuret" -godbitar från förr! :D

2010-08-12 @ 23:49:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0