Bloggen - back in business!

Ja, det var ju över en vecka sen det senaste inlägget, vilket är ovanligt länge. Ber om ursäkt, jag har haft för mycket att göra med festande och undervisande i Skåne den senaste veckan för att blogga. Men snart ska det komma masor med krypinlägg och krypbilder här!

Veckan har alltså tillbringats i Skåne, där jag varit på Elin och Lars kärleksfest i Åhus samt undervisat i Lund. Festen var lyckad, även om vädergudarna svek å det grövsta och drabbade Elin och Lars och alla oss gäster med den regnigaste dagen på hela sommaren! Men tack för en jättetrevlig fest, Elin och Lars!

Undervisandet var min årliga insats på Lunds Universitets kurs i fältfaunistik, där jag gästspelar i egenskap av spindelexpert varje år. I år deltog jag ett par dagar mer än vanligt, bland annat för att studenterna skulle få se den MYCKET sällsynta tapetserarspindeln (se tidigare inlägg om kullaberg på bloggen).


Kommentarer
Postat av: Per

Och så har du ju delat med dig av dina verkligt stora kunskaper i fjärilsinventerarteknik - stort tack!

2010-07-29 @ 09:46:25
Postat av: Kajsa

Varsågod! Jag sprider gärna sådana kunskaper.

2010-07-29 @ 11:22:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0