En balkongspindel till

Det här är en liten Steatoda bipunctata-hanne (den vanligaste spindelarten hemma hos mig) som har hittat ett fint hål att bo i i ett av skjutfönstren på balkongen. Han har sitt nät utanför hålet, uppspänt mellan de två skjutfönstren och strategiskt placerat för att fånga eventuella insekter som irrat sig upp på åttonde våningen och vill komma in genom fönstret. Tyvärr kommer han att få sitt nät förstört när jag en dag blir tvungen att stänga, men som vädret varit denna sommar har jag balkongfönstret stått öppet sen före midsommar - de små skurar som varit har inte varit tillräckliga, eller kommit från fel håll för att det ska kunna regna in. Jag hoppas att han får ha kvar sitt nät länge till. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0