Tekniskt mankemang 2

Det tekniska mankemanget fortsätter. Efter vaktmästarens besök har jag nu varmvatten även i badrummet, och detta i sådana mängder att det dåliga trycket i duschen är ett minne blott. Dock har jag istället knappt vatten i kökskranen! Jag har både varm- och kallvatten, men ganska lite av det....suck...har försökt ringa vaktmästaren igen men inte fått tag i honom.

Och inte nog med det. Bloggen strular! Katastrof! När jag går in på min blogg, oavsett om jag är inloggad eller bara besöker den som vem som helst, så går det en liten stund och sen kraschar datorn totalt (stänger av sig)! Om man inte stannar länge på sidan hinner inget hända, men man hinner t.ex. inte skriva ett lite längre blogginlägg. Har någon av er som läser den haft liknande problem med min blogg så tala gärna om det!

Nu har jag testat att ta bort alla inlägg från de senaste veckorna för att se om det är något med dem som ställt till det, ifall någon undrar varför saker försvunnit.


Kommentarer
Postat av: Per

Hej Kajsa! Jag kollar ju din blogg ganska ofta men har inte märkt några som helst oegentligheter. Är det bara när du kör blogapplikationen som du har problem - eller märker du det annars också; uppkopplad eller inte på nätet? Börjar hårddiskens minne kanske bli fullt?

Hoppas du snart får tag på vaktmästaren så, att han kan fixa stoppet/strypningen i kökskranen.

2010-03-23 @ 17:38:55
Postat av: Elle

Hej! Nej det verkar funka här... usch vilka bekymmer. Tråkigt värre!

2010-03-23 @ 22:24:18
Postat av: Kajsa

Bra att det inte är några problem hos er, det verkar funka här också nu när jag plockade bort de senaste inläggen...märkligt.



Per: Det här är en gratisblogg på internet så jag är alltid uppkopplad när jag tittar på den, oavsett om jag bara besöker den eller om jag är inloggad så att jag kan blogga med mera. Och vad gäller det här problemet gjorde det heller ingen skillnad om jag var inloggad eller inte.



Den här bloggen existerar bara och enbart på webben - den finns inte nersparad på min hårddisk. Men som sagt verkar det ju ha löst sig nu.



2010-03-23 @ 23:09:31
Postat av: Per

OK - jo jag är mycket väl införstådd med vad du säger, men min avsikt med frågan "om andra applikationer" var snarast, om du märkt att datorn också "kraschat" vid tillfällen då du inte varit i närheten av bloggvärlden. Till exempel en applikation helt off-line (ordbehandling etc), eller on-line i någon mejlapplikation (antingen web-gränssnittsåtkomlig eller "hemplockad"). Om det är så, att borttagning av ett antal blogginlägg gjort susen, så är det nog snarare bloggapplikationen än datorn som kraschar. Men det är hursomhelst underligt att datorn "stänger av sig". Kör du Mac eller PC?

2010-03-24 @ 08:14:49
Postat av: Kajsa

Nej, det är bara bloggen som får datorn att krascha. Och datorn är en pc.

2010-03-24 @ 11:11:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0