Vart tog det vackra höstvädret vägen?





Efter flera mycket arbetsintensiva veckor med avseende på brassbandet, både med mycket spelande men framför allt med mycket arbete runtom de två konserterna förra helgen, har jag verkligen sett fram emot att det hela skulle vara över. Inte för att jag inte tycker det har varit roligt, det gör jag - det är ju därför jag håller på! - men oj vad jag dessa dagar, som ofta varit soliga och vackra, längtat efter att få tid att gå ut i den vackra höstskogen som sprakar av färg! Nu har jag det, men vad händer? Jo naturligtvis:

1. Vädret övergår från soligt och klart höstväder till gråtrist, fuktigt, råkallt och regnigt novemberväder.
2. Jag blir förkyld. 

Naturligtvis. Så nu hoppas jag att det fina höstvädret kommer tillbaka innan alla de gula och röda löven blåst ner, och att jag då inte är för förkyld för att tillbringa lite tid utomhus. Men jag vet ju också att brassbands-SM närmar sig, dvs ännu en intensiv period med mycket repande...  

Kommentarer
Postat av: Per

Om jag inte såg helt tokigt på väderkartan tidigare ikväll, skulle det redan imorgon kunna bli lite sol - även uppe i dina trakter. Eller var det bara önsketänkande? Här har det också varit ruggigt och regnigt idag; så pass att Isak ikväll fått flytta till sin inomhuslägenhet.

2010-10-20 @ 21:19:06
Postat av: Per

Glömde att säga: Hoppas förkylningen går snabbt över!

2010-10-20 @ 21:20:05
Postat av: Kajsa

Tack! Ja, hoppas på lite bättre väder, men det ska bli snö här...

2010-10-20 @ 22:14:17
Postat av: Elle

Tjaaa, vad ska man säga -så typiskt! Krya på dig!

2010-10-20 @ 23:59:01
Postat av: Kajsa

Det är bara en liten förkylning - mest irriterande. Och idag är vädret fint igen med sol och blå himmel - men det blåser iskallt, så inte roligt att vara ute ändå.

2010-10-21 @ 14:52:40
Postat av: Nikore

aaw vad jobbigt :/ krya på dig!

2010-10-21 @ 17:52:55
URL: http://nikore.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Tack, är på god väg!

2010-10-21 @ 23:42:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0