Nytt år, nya tag...

Kerstin har efter att länge ha tagit det ganska lugnt startat schaktningsarbetet inför ett nytt tunnelprojekt, eller vad det nu kan tänkas bli. Vilket innebär att jag har att se fram emot en tid när jag får gräva upp hennes vattenskål varje dag och så småningom även gräva fram hennes övriga inredningsdetaljer. Och även om jag inte är helt överrens med henne vad gäller terrarieinredning (där Kerstin är en stor anhängare av stilen "nyplöjd åker") är hon ju så söt när hon kommer promenerande med en jordklump i munnen (och sedan slätar ut jorden ordentligt så att ytan blir jämn och fin) att allt är henne förlåtet...

 


Kommentarer
Postat av: Nikore

haha naaw, så gulligt :D

2011-01-08 @ 10:38:16
URL: http://nikore.blogg.se/
Postat av: Per

Håller med Kerstin; en "nyplöjd åker" är väldigt fin - en ren fröjd för ögat. Den skall absolut vara jämn, men allra finast är den, om tiltorna är klart synliga och helt regelbundna i ett lugnt mönster. Alltså tvärs emot det intryck som ett upproriskt hav förmedlar.

2011-01-09 @ 09:42:42
Postat av: Kajsa

Ja, det hade förvisso varit dekorativt med en sådan åker. Kerstin föredrar dock en mer utslätad look.

2011-01-09 @ 17:25:15
Postat av: Elle

Själv avskyr jag "nyplöjd åker" men sedan jag kom på att ett tunt snötäcke ovanpå får det hela att se ut som en enda stor kladdkaka med florsocker på så känns det lite lättare.

2011-01-18 @ 03:38:41
Postat av: Kajsa

Tyvärr får man inga snötäcken av någon tjocklek i terrariet, det hade knappast ökenspindeln Kerstin gillat...

2011-01-18 @ 22:56:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0