Trevlig alla hjärtans dag!

Nu undrar ni förstås varför jag illustrerar alla hjärtans dag med en bild som den nedan. Ni som läst denna blogg förut borde veta bättre än att undra över sådant vad gäller mig, samtidigt som ni borde misstänka aqtt det kanske rentav finns en anledning utöver det rent estetiskt tilltalande till att jag valt en bild på en massa kackerlackor. Och för er som är här för första gången är det bara att acceptera att dylika bilder är något helt normalt på den här bloggen. Dessutom heter det ju ALLA hjärtans dag, eller hur? Och kackerlackor har faktiskt också hjärtan.




Kackerlackorna har jag ju dessutom lovat skulle dyka upp på bloggen igen efter julkacklendern, ber om ursäkt för att det inte blivit av än! Så nu blir det en alla hjärtans dag-special med dem istället, inte ett försök men en gåta. Det är ju så att alla hjärtans dag borde vara en ganska stor grej i det här hushållet med tanke på hur otroligt många hjärtan här finns om man skulle räkna alla småkryp, så många att jag faktiskt inte ens vet exakt själv. Men ni kan ju få roa er med att svara på frågan hur många små hjärtan som slår just på bilden ovan?


 


Kommentarer
Postat av: Per

Önskar detsamma tillbaka!

Under förutsättningen att du inte dolt någon slamkrypare - alltså ingen fisk - i form av spegelbilder i trågsidorna, lär där finnas 34 stycken.

2012-02-14 @ 19:55:29
Postat av: Kajsa

Jag avlöjar inget än. Spegelbilder räknas inte, nej, bara djur i fysisk skepnad.

2012-02-14 @ 19:58:22
Postat av: Kajsa

Jag avlöjar inget än. Spegelbilder räknas inte, nej, bara djur i fysisk skepnad.

2012-02-14 @ 20:05:07
Postat av: mamma

35 absolut!

2012-02-15 @ 18:43:32
Postat av: Kajsa

Oj, så överrens ni är, nästan! Avslöjandet kommer inom en snar framtid.



Jag kan ge er en ledtråd också: Denna familjegrupp innehåller både mammor, pappor och barn.

2012-02-16 @ 10:28:34
Postat av: Per

Jo men då är där ju ytterligare minst 5 stycken!

2012-02-16 @ 11:21:34
Postat av: Kajsa

Så du vill ändra ditt svar menar du, Per?

2012-02-16 @ 18:43:42
Postat av: Per

Ja plötsligt ser jag hur många som helst - men stannar nog ändå vid 43 stycken.

2012-02-16 @ 20:26:21
Postat av: Kajsa

Jag kan också vara snäll och meddela att de vita runda platta sakerna är havregryn, inte kackerlackor. Så dem behöver ni inte räkna (om ni inte väldigt gärna vill, för jag vill förstås inte förbjuda någon att räkna havregryn om man har en sådan läggning att det intresserar).

2012-02-16 @ 23:16:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0