Blöta kryp

Och när man ändå är ute med kameran måste man ju fotografera några kryp också! Det har regnat en hel massa här sen i fredags och det är allmänt blött och kallt ute, så det är inte lätt att hitta några kryp men de man hittar sitter åtminstone stilla och låter sig fotograferas. Sen blev det ändå inte så många eftersom jag inte hade kläder att ligga på knä i på mig (inte förutseende nog...). Annars är egentligen blött och kallt väldigt bra förutsättningar för att fotografera småkryp just eftersom de sitter still då - men många håller sig också ordentligt gömda.


En köttfluga.




Och en blomfluga.




Och en trädgårdssnäcka som blinkar (inbillar jag mig).


Kommentarer
Postat av: Per

Fina bilder - även dessa!

Förekommer det förresten mördarsniglar i Ekenäs? (Jo - jag kan skilja på snäcka och snigel :)) Tack och lov har vi inte sett mer än ett par stycken här hos oss - ännu.

2012-06-03 @ 19:19:46
Postat av: Kajsa

Ja, de finns här också men jag har inte sett så många. Det är väl lite på gränsen till för kallt klimat för dem här kan jag tänka mig, men finns gör de.

2012-06-03 @ 19:24:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0