Den självlysande balkongen II

Låter inte det förresten som uppföljaren till en smått skum film? Deckare? Science fiction?

I alla fall kan konstateras att sol-och-vind-lampan fungerar (varför inkluderade de inte vattenkraft också, t.ex. ett liten vågkraftverk för de som bor vid stranden eller har en trädgårdsdamm eller vill ha lampan med i båten? Då hade  de kunnat döpa den till "sol, vind och vatten") och åstadkommer lagom mysbelysning på balkongen! Trevligt. Nu ska jag bara lyckas ordna någon slags vettig upphängning, för jag har bara takkrokar längst ut på kanterna av balkongen och där vill jag inte ha den. Men det ska jag nog kunna lösa med någon slags abbrovinsch. 





Och är det förresten ingen som har hittat djuret än?


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Abbrovinsch ordnad. Lampan hänger nu från taket som den ska.

2012-05-14 @ 16:24:01
Postat av: Per

En lite småtrevlig konstruktion; vilka är dimensionerna?

Beträffande djurfrågan: Trodde först att det låg en gädda på lur en bit ner i vattnet. Men så syns det också något som påminner om insektsvingar på ett annat ställe?

2012-05-16 @ 09:32:18
Postat av: Kajsa

Den är en halvmeter hög och 30 cm i diameter. Beträffande djurfrågan: Försök igen...

2012-05-16 @ 16:49:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0