Husets fasa(n)

 
Ett vårtecken som dykt upp här den senaste veckan är fasantuppen som ljudligt hävdade gården runt huset som sitt revir tidigt tidigt om mornarna hela förra sommaren. Det har varit lugnt och jag har varken sett eller hört honom på hela vintern, men nu är det dags igen. Än så länge är han inte igång förrän halv sex om mornarna sådär, men efterhand som det blir ljusare ute kommer han att säkert att liksom förra året tidigarelägga sina första varv runt huset för morgonen (ja, han går flera varv) allt mer. Jaja, han är ju fin att se på i alla fall, om än inte lika trevlig att lyssna på.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Per

En verklig favorit!
Jag efterlyste ju "nya" fasanbilder för ett par minuter sedan (på min egen blogg) - och så har du redan fixat det! :)

2013-04-25 @ 08:53:08
Postat av: Kajsa

Tyvärr är det en återanvänd bild från förra året. Så grönt och somrigt är det minsann inte här än!

2013-04-25 @ 11:21:54
Postat av: Per

Jo jag vet ju det, men bilden är fin i alla fall.

2013-04-27 @ 20:55:18
Postat av: Kajsa

Det kan kanske bli något nytt fasanfoto så småningom, jag ska bara råka ha kameran med mig när ett tillfälle dyker upp. :)

2013-04-27 @ 22:22:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0