Amaryllisen

En butik här i Ekenäs reade nyligen julblommorna, och jag (som vanligtvis inte köper sådana, jag är ju ändå aldrig hemma över jul) införskaffade en amaryllis i knopp för strax under en tjugolapp. Jag tänkte att det kunde behövas något som blommade i fönstret härhemma, för det är lite deprimerande på den fronten - mina krukväxter, vana som de är vid de soliga fönstren på åttonde våningen i Flemingsberg, trivs inte i alls Ekenäs eftersom det är för mörkt (balkongen är utanför det enda fönstret...). Några växter har fått flytta till kontoret där jag har söderfönster, och de stortrivs, men de här hemma är ganska miserabla.
 
Men amaryllisen har slagit ut nu, och är verkligen praktfull. Jag bloggar mest om den för att skryta för mamma.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0