Höstväder...


Hösten måste väl ändå vara den tid på året då skillnaden är störst mellan bra och dåliga dagar vädermässigt? Dåliga dagar är riktigt eländiga, riktigt bra dagar är fantastiska. I förrgår var det fint (nästan lika fint som i dag), soligt och ganska varmt. Elin och jag gick en promenad genom centrala Malmö som vi avslutade med glass (utomhus) och bara njöt.

I går var det å andra sidan regnigt, blåsigt, mulet, råkallt, och hela världen var grå och tråkig. Riktigt grå och tråkig! Som tur var befann jag mig ju i föräldrarnas hus där jag kunde passa på att spela på min nya trumpet utan sordin. Jag har fortfarande inte "spelat in" mig riktigt på den, så det är fortfarande lite svårare att spela på den än på min gamla trumpet, men klangmässigt är det ändå stor skillnad!




När jag kom hem i dag är det åtminstone här i Stockholm ännu bättre väder än i Malmö i förrgår. Himlen är sådär klarblå som den inte verkar vara någon annan tid på året än i oktober, helt utan tillstymmelse till moln, solen strålar och träden runt huset sprakar av färg. Fantastiskt! Och de som planerat planteringarna på gården i huset där jag bor måste verkligen ha tänkt på att gården ska vara fin även på hösten, den är nog finare nu är någon annan tid på året (och den är fin andra tider på året också!), full av färgsprakande träd -se bilderna. 



Men någon får allt mycket att göra med att kratta löv...


Och vad har spindlarna haft för sig medan jag var borta? Ja inte mycket vad det verkar. Doris flyttade in i krukan hon fått att bo i precis innan jag åkte och verkar fortfarande trivas i den. Hon satt där när jag kom hem, men kom sen ut och tiggde mat.



Kerstin ser ut som om hon kan ha ett grävarprojekt på gång, men ännu har hon inte börjat jobba.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0