Systerligt besök

I går fick jag besök av Petra, vilket var jättetrevligt - det är ju inte var dag jag får systerligt besök häruppe på nordligare breddgrader, och i synnerhet inte av Petra. Naturligtvis var Petras tåg rejält försenat på väg upp (är någon förvånad?) men sen blev det fastlagsbullar, skvaller av mestadels musikalisk natur, trevlig konsert på Berwaldhallen och middag på indisk restaurang. Och så fick jag ett fantastiskt doftande "henna-jasmin-fluff-eaze"-nånting av Petra som jag kallt räknar med ska göra underverk med mitt hår - har inte provat det än men ska göra det snart. 

Detta blogginlägg borde naturligtvis illustreras med en bild på Petra i mitt kök eller liknande, men tyvärr har jag ingen bild eftersom jag aldrig kommer ihåg att ta bilder när jag borde göra det...


Istället får ni en bild på Ingalill som njöt av solen i torsdags då det var strålande vackert vinterväder.




Kommentarer
Postat av: Per

En fastlagsbulle då och då - vid den här årstiden - känns helt rätt. Vilken är din favorit; den med mandelmassan för sig i mitten eller inblandad i grädden?

2010-02-13 @ 20:55:14
Postat av: Kajsa

Ja, en fastlagsbulle då och då är rätt. Fast bara då och då - jag tröttnar rätt fort. Mandelmassan för sig är min favorit - inget hopgrötande, och mandelmassan ska dessutom vara i fast form. Själv då?

2010-02-13 @ 22:39:11
Postat av: Per

Jag tycker som du! Hopgrötande är en styggelse - som bland andra konditori Lundagård ägnade sig åt. Ramklints variant är favoriten för tillfället.

2010-02-14 @ 07:41:28
Postat av: Elle

Åååå, vacker bild! :)

2010-02-14 @ 08:56:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0