Ökryssning

Och apropå det tidigare inlägget om sommarens arbetsplanering kanske jag skulle ta och pricka av besökta öar för att se hur många jag kommer upp i i år? Regeln är att besökta öar är sådana man har ärende till och/eller tillringar lite tid på - sådana man bara passerar över på väg till en annan ö räknas inte. Inte minst för att det ibland faktiskt kan vara lite oklart vad som faktiskt ska räknas som en ö...

Hittills i år kan vi därmed räkna Korpo, Skärlandet och Gullö. Totalt 3. Hade jag även räknat de där man passerar över hade antalet varit minst det dubbla, men det gör jag ju inte. 

Årets först besökta ö - Korpo, där jag var på ett möte i mars. Och kunde konstatera att det är otroligt vackert därute om vintern och det är märkligt att det inte förekommer mer vinterturism.




Ö nummer två var Skärlandet som vi besökte på exkursionen vi hade på seminariet nu i maj, och som jag även varit på ett par gånger för att reka inför exkursionen. På bilden en betad strandäng (inga kor ute än dock) tidigt i maj. När vi hade med oss besökarna hit lite senare i maj var det lite grönare och fantastiskt fint väder, mycket fågelsång och mycket vargspindlar.




Ö nummer 3, Gullö, var jag också på i samband med seminariet då vi åt middag på Gullö gård. Men därifrån har jag inga bilder. Maten var dock god, menyn såg ut som följer: Till förrätt siktartar på skärgårdslimpa, huvudrätt viltfärsbiffar med svampsås, och till efterrätt rabarberkaka och/eller chokladkaka.

Kommentarer
Postat av: Per

Vilken av efterrättskakorna var godast?

(Stämningsfulla bilder - förresten.)

2012-05-22 @ 18:28:40
Postat av: Kajsa

Jag är inte så förtjust i frukt i kakor (om vi nu i det här sammanhanget definierar rabarber som frukt), jag gillar frukt bäst au naturel, inte tillagad. Så jag föredrar i sådana här fall chokladkakan nästan per definition. Men för att vara en kaka fylld med tillagad frukt så var rabarberkakan helt ok (och för min del är detta alltså ett enormt gott betyg).



(skärgården är stämningsfull)

2012-05-23 @ 12:29:35
Postat av: Elle

Vackert!

2012-05-24 @ 13:01:37
Postat av: Kajsa

Det är vackert här! Och som allra vackrast just nu.

2012-05-28 @ 14:13:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0