Spelsöndag

I dag har orkestern repat ihop med Lappböle hornkapell, som vi har konserter tillsammans med följande två helger. Och det känns som om det var väldigt sent att ha det här samrepet nu som sista rep före konserterna, och överlag har vi börjat repa många stycken sent att repa styckena - flera har vi bara repat två gånger totalt. Och konsertprogrammet är ganska tufft, som tur är har jag och vår egentliga förstatrumpetare delat upp förstastämmorna mellan oss så att ingen ska behöva slita ut sig totalt, men jobbigt blir det ändå. Bara repet idag var jobbigt, det var länge sen jag spelade fyra timmar i sträck (våra rep är normalt två timmar)! Och den här orkestern repar inte något i detalj särskilt mycket, man spelar mest rakt igenom, och på det viset blir det rätt mycket jobbigare.
 
Konsertprogrammet:
Florentinermarch
Contrasto grosso
Pomp and circumstance
Pohjan neiti
1492: Conquest of paradise

Monark avenue
Gabriellas sång
Hallelujah
Phantom of the opera
Second waltz
In the Mood

Alltaf a Heimaey
Som tur är spelar jag åtminstone tredjestämmor på de två styckena som ligger strax före In the Mood (där jag spelar första) i programmet. Annars hade det varit rena mordet att lägga det stycket sist (det är det nästan ändå). Eller rättare sagt näst sist, men Alltaf a Heimaey är vårt extranummer.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0