Det ärmycket nu...

Man inbillar sig att man borde ha all tid i världen när man är arbetslös, så även jag. Och detta trots att jag vet av tidigare erfarenhet att det inte är sant. Sanningen är att jag inte alls har tid att sitta här och blogga utan istället borde skriva forskningsmedelsansökning så att datortangenterna glöder.
 
I februari har jag varit på två konferenser en och samma månad. Det har aldrig hänt förr, men nu när jag är arbetslös så...
 
På måndag är det deadline för en ansökan om ett trevligt forskningsprojekt som jag verkligen hoppas ska gå vägen. Samtidigt är den här helgen systrarna och systerdottern på besök i Stockholm, och att inte ha tid för dem finns ju bara inte på kartan (kartan...vänta nu, vi skulle ha med i ansökan att vi ville ha medel för att avlöna en assistent för att jobba med kartor också ju...). I vilket fall de var här idag och det var jättetrevligt, vi ska ses imorgon (förhoppningsvis hinner jag skriva massor under dagen) kväll och sen åker de hem. På söndag har jag spelning med frälsisbrassbandet, sen har jag senare halvan av eftermiddagen och kvällen att skriva på. Förhoppningsvis räcker det för att det ska finnas ett riktigt bra förslag att finslipa på måndag.
 
Snälle Lars i Lund som jag skriver ansökan ihop med har också grejat lite hemsidejobb åt mig i Lund - jättebra! Det kommer att innebära någon skåneresa, och de ville att jag skulle komma ner ganska snart för att prata om det här. Men nästa vecka måste jag, förutom måndagen som kommer att gå helt till den där ansökan, också ut på Berga för att hämta uniform inför helgens rephelg med hemvärnsmusikkåren då fältuniform är påbjudet (suck...). Sen är det som sagt rephelg, och då ska jag förhoppningsvis lära in figget som vi ska använda på högvakter i slutet av mars. Få se om Lunds universitet absolut vill ha ner mig redan den veckan eller om det är ok att vänta till nästa...
 
Om jag ska göra hemsidejobb kommer jag sen att vara ganska upptagen ett tag framöver. Min plan var att jag skulle färdigställa artiklar från det finska projektet nu när jag är arbetslös, men det hamnar förstås hela tiden på is på grund av ansökningar eller (som nu) jobb, vilka båda förstås måste gå före.
 
I dag dök det plötsligt upp en förfrågan om att delta i Virginia tattoo med hemvärnsmusikkåren i slutet av april. Vore jätteroligt ju. Bortsett då från att jag hade tänkt åka ner till Skåne över påsk, och det här är precis efter påsk så det blir kanske tajt med tid emellan. Vi får väl se, det är inte lönt att grunna på det förrän man vet säkert att det alls blir någon tattooresa av. Förutom det har kåren en del högvakter och andra spelningar, och jag har bytt instrument från trumpet till kornett så jag har nya stämmor även på marscher jag spelat tidigare och en ny plats att gå på när vi marscherar (och ny  position i figget i rakt motsatt ände av orkestern mot vad jag är van vid). Men det blir nog bra med det,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0