Renoveringsprojekt - köket 2

Målandet fortskrider. Jag är nöjd med färgen som i kulören, däremot inte färgen som produkt (Sadolin). Den täcker dåligt trots att underlaget är vitt, minsta lilla nyansskillnad liksom minsta lilla ojämnhet eller repa syns igenom även efter två strykningar, och lite större skillnader som det ärggröna där knopparna har suttit (och jag har ju slipat luckorna, så vi pratar ändå bara om en ljus mintgrön skiftning mot det vita...Som tur är gör det inget just där eftersom knopparna ju ska på igen, men ändå!). Dessutom blir det flammigt även efter två strykningar med generöst med färg. Dålig färg med mycket lösningsmedel och lite pigment! Det blir också lätt små luftbubblor i den som torkar som små ojämnheter i färgen. Tips: Undvik Sadolinfärg för att måla köksskåp! Undrar om Rusta har en motsvarighet, för deras vanliga väggfärg tycker jag är bra och ofta bättre än dyrare märkesfärger (åtminstone de jag har provat)? Fast där kan man inte få färgen den bruten så det bygger på att man vill ha den kulör som finns... 
 
Sen blir det inte direkt bättre av att jag målar på balkongen där det gärna dyker upp små blomflugor som fastnar i färgen...ska man ha det här riktigt snyggt får man nog lämna in luckorna, men så petig är jag inte. Det får se lite hemmålat ut med lite penselränder och ojämnheter, det är ändå mycket bättre än det var tidigare. Men det är irriterande när det halvdana resultatet inte beror så mycket på mig som på att färgen är dålig!
 
 
Men den rödorangea kulören är jag nöjd med!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0