Ut med det gamla., in med det nya - Hallen

 För en tid sedan (i höstas) hörde jag en dag ett förskräckligt brak utifrån hallen. Helt utan förvarning hade min kkädhängare/hatthylla slitit sig loss från väggen och ramlat ner, och dessutom dragit med sig en bräda med krokar på som satt under! Väggen är en väldigt dålig och klen gipsvägg som är hopplös att fästa något i, och även om jag med hjälp av pappa gjort det efter konstens alla regler så hade alltså hela hatthyllan nu rasat ner (fast den hade suttit uppe i över sex år, man får vara glad för det!). Men eftersom vi gjort det så ordentligt blev det rejält stora hål i väggen också. Så under hösten har jag haft ytterkläder, halsdukar, mössor mm lite varstans i lägenheten medan hallen inväntat renovering.
 
Och nu har jag satt igång. Jag har spacklat och målat väggen och jag köpte en Ikea-stolmen-klädhängare på Blocket eftersom en sådan består av två stolpar som spänns mellan tak och golv och som man sedan fäster klädstänger och hyllor mellan, dvs man behöver inte fästa något i väggarna. Däremot visade det sig krångligare än väntat att få dit dem eftersom mitt tak är väldigt ojämnt - just nu sitter de stadigt men den ena stolpen sned och lite för nära väggen vilket gör att det inte går att få dit en hylla som egentligen också ska vara där. Får se om jag kan lyckas lösa detta. Så det är inte färdigt förrän jag lyckats lösa problemet med den sneda stolpen, men för tillfället går det åtminstone att hänga kläder i hallen igen!
 
 
 
 
 
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0