Kerstin heminreder

Kerstin är ju, som ni tidigare kanske förstått på den här bloggen, inne i en myckt flitig period. Beteendet hos arten Grammostola rosea går mycket i perioder, och Kerstin har på sistone haft först gräv- och sedan städmani (se sagan om ringen-inlägget). Många nätter på sista tiden har det prasslat och rasslat i terrariet om nätterna, och nu har jag äntligen börjat se ett mönster: Kerstin tycker att jag har skräpat ner hos henne eftersom jag för en tid sedan slängde in en näve vissna löv i terrariet som mat åt daggmaskarna som delar terrariet med henne (=renhållningsarbetare). Det var inte uppskattat tydligen, för nu har jag uptäckt att löven som tidigare var ganska utspridda) alltmer har koncentrerats i och runt vattenskålen, vilket är Kerstins vanliga soptipp.

Förutom att jobba med detta har Kerstin även grävt ännu en ingång till sitt tunnelsystem, denna gång mycket dekorativt placerat i terrariets främre högra hörn under träroten. Detta hörn har hon tidigare aldrig varit intresserad av att uppehålla sig i alls, och därför är det just där jag planterat terrariets enda äkta växter. Undrar hur länge de ska få överleva nu?

image97


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0