Kort varsel...

Så fort jag kom hem från Skåne igen ringde symfoniorkestern jag vickar i ibland (S:t Eriks orkesterförening) och ville ha en trumpetare till två konserter med bland annat Beethovenmusik (delar av Eroica och Egmont) nu nästa helg samt nästa igen. Jag tackade ja, för just februari är det helt tomt i spelkalendern förutom repetitioner, så det kan ju vara kul att få spela lite symfonisk musik även om det inte är överdrivet mycket att göra på trumpet.

Dock får jag inga noter förrän på genrepet på lördag (dagen innan konserten) så jag hoppas att det inte är några besvärliga transponeringar eller annat krångligt som tar mer än ett rep och en kväll att öva in...ska lyssna på min Beethoven-cd som ska ligga någonstans långt ner i skivsamlingen, men det hjälper ju inte ur transponeringssynpunkt. Dessutom är min C-trumpet i Skåne, ironiskt nog eftersom jag var där så sent som i morse och faktiskt funderade på om jag skulle ta med den upp hit igen eftersom den är så trevlig att spela på. Tänk om de ringt mig på mobilen i går eller i morse i stället, då hade jag kunnat med den! Inte för att det lär vara några problem med att spela på Bb-trumpeten, även om C ofta passar bättre i symfoniorkestersammanhang.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0