Gnissel och gnäll

image43


Sen jag fick tillbaka althornet från Solna Brass (där det bott medan jag fältjobbat, licat och fältjobbat lite till i Australien) och fram till trettondagskonserten i söndags hade jag förbjudit mig själv att öva på något annat instrument än althorn. Det var ju ett halvår sen jag spelade på det sist, bevars, och repertoaren på konserten (Kaleidoscope!) var av det slag som krävde såväl precision som intonation samt förmåga att matcha vår högljudde förstahornist volymmässigt. Så jag bestämde att all tid jag hade att öva på skulle koncenteras på althornet.

Men nu är trettondagskonserten avklarad och därmed har både farfarsfiolen och trumpeten även de fått komma fram ur sina fodral där de i tysthet tillbringat hela hösten. I dag var det fiolstämmar- och fiolövardag, något som antagligen var avsevärt roligare för mig än för grannarna...för naturligtvis är just det instrument här hemma som det låter värst om (fiolen) även det enda som jag inte kan dämpa med en sordin.

Kommentarer
Postat av: Elin

Öva på! Nästa helg blir det andra bullar. Jag kliver av på perrongen kl 13,14 på lördagen!

2008-01-11 @ 14:57:53
URL: http://mellbrand.blogspot.com
Postat av: Anonym

Ok! Vill du åka direkt hit eller vill du hitta på nåt i stan först?

2008-01-11 @ 21:59:14
Postat av: Petra

Ha ha vad fin fiolen har blivit!!! Och jag har inte övat på länge så nu kanske du har gnisslat om mig. Bäst att försöka få in lite fiolspel ibland. Men jag övar inte när Johan är hemma för så elak är jag inte!

2008-01-13 @ 22:31:16
Postat av: Kajsa

Nä, jag har nog inte gått om dig...jag har ju itne spelat på nästan ett halvår dessförinnan så jag har inte jobbat ikapp mig till där jag var än.

2008-01-13 @ 22:57:58
Postat av: Kajsa

Kommer du ihåg sist vi övade fiol hemma hos er och Johan stängde in sig på dass med sin gitarr?

2008-01-14 @ 11:51:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0