Hornet är hemma!


image38


Althornet är hemma, efter att ha bott hos Solna Brass i nästan ett halvår. I går hade jag och min hornkollega Lasse stämrep inför Solna Brass trettondagskonsert då bland annat teststycket från SM 2007, Kaleidoscope, ska framföras. Detta stämrep var tämligen välbehövligt för min del eftersom jag inte var i Australien när SM hölls och därför inte varit med och repat Kaleidoscope. Och efter ett ha spelat enbart trumpet i ett halvår har jag legat av mig lite vad gäller horn (Hjälp, det är stämt i Eb! Hjälp, det blir väldigt konstigt om man försöker spela i trumpetregistret! Hjälp, det har ett stort, djupt munstycke som är mycket svårare att spela vassa stackaton med än trumpetens! Hjälp, det har ingen trigger på tredje ventilen!). Så nu ska jag öva horn flitigt.


Kommentarer
Postat av: Petra

Heja heja! Spela flitigt! Vad tycker du om min hemsida förresten?

2008-01-02 @ 15:28:37
URL: http://www.mellbrand.com
Postat av: Kajsa

Den är fin! Kul att det äntligen händer något på den. Min hemsida är också uppdaterad, efter att ha legat i träda under Australienvistelsen.

2008-01-02 @ 17:22:25
URL: http://krydolph.tripod.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0