Ethel är sjuk!

Stackars lilla Ethel mår inte bra!

När jag kom hem i förrgår var allt som vanligt, men i går tyckte jag hon var lite slöare än hon brukar vara och idag sitter hon mest hopkrupen på ett sätt som inte är riktigt friskt för en spindel. Det syns inget fel alls på henne, har kollat noga och även undersidan (bakkroppen är känslig, ett sår där så förblöder spindeln lätt, men inget syns så har hon en skada har den slutat blöda). Det är inte lätt att behandla sjuka spindlar, ett sår som blöder kan man försöka laga och yttre parasiter (ovanligt) kan man plocka bort. Men på Ethel ser allt normalt ut förutom att hon är trött och slö. Och hon är inte gammal nog att dö av ålderdom heller. Jag har ingen aning om vad som kan vara fel det enda jag kan göra är att ge lite extra fukt och värme. Håll tummarna!


Kommentarer
Postat av: mamma

Håller också tummarna men undrar ändå om det är en bild på en sjuk spindel som du har här. Hon ser ju ganska skräckinjagande ut tycker jag.

2008-07-12 @ 09:06:48
Postat av: Kajsa

Bilden är gammal, så då var hon frisk. Nu ser det betydligt eländigare ut med benen inrullade under kroppen i konstiga ställningar.

2008-07-12 @ 12:30:55
Postat av: Annelie

Stackars Ethel hoppas hon snart blir fisk!

2008-07-13 @ 22:49:42
Postat av: Kajsa

Nä, fisk hoppas jag inte hon blir, dylika terrorister har jag nog med redan ;).



Hon hänger med än, men tyvärr ser det inte lovande ut. Finns inte mycket att göra med klena spndlar, i synnerhet inte som jag inte hittar något fel på henne. Hon är slö nog för att jag ska ha kunnat plocka upp och kolla genom henne noga (bara att jag kunde göra det är inte bra!), men hittar inget fel. Allt man kan göra är att vänta och se.

2008-07-14 @ 11:32:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0