Trumpeteten!




Ja, här kommer äntligen ett inlägg om min nya Bb-trumpet, en Stage I Vintage. Den är ännu så ny att det är svårt att ge ett absolut omdöme om den än, men hittills känns det som om det är en fantastiskt trevlig trumpet. Att spela på påminner den lite om min gamla King Silver flair som jag tyckte mycket om men som till slut gav upp efter lång och trogen tjänst. Tonen däremot påminner mer om en toppmodellerna av t.ex. Vincent Bach eller B&S, fast med lite mer djup i klangen vilket jag gillar skarpt. Känns som en bra kombination att ha den här med sin djupare, fylligare ton som konserttrumpet och behålla den B&S challenger II jag spelat på de senaste åren med sin lättare, ljusare ton som marschtrumpet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0