Hitta djuret-rätt svar

Här kommer rätt svar på "hitta djuret"-bilden från Askö.


Djuret är en hjulnätspindel, av arten Larinioides cornutus, och som Annelie såg gömmer den sig i blomställningen strax under frökapslarna. Spindeln har ett väldigt bra kamouflage, brungeige färg och ljusa tvärband som bryter upp konturerna. Det vita trasslet av silke i blomställningen strax ovanför är spindelns bo. Grattis Annelie!


Om ni fortfarande har svårt att urskilja den är här är en bild på en annan spindel av samma art. Den här är lite annorlunda i färg, något som inte är ovanligt bland hjulnätsspindlar där många arter tenderar att vara mycket variabla i färg även om själva teckningarna ofta är väldigt artspecifika.


Kommentarer
Postat av: Elle

Vilken fin täckning och sannerligen välkamouflerad! Ungefär som en svartklädd kreatör på Lilla Torg haha

2008-09-05 @ 13:44:45
Postat av: Kajsa

Haha!

2008-09-05 @ 13:55:20
Postat av: Bäzz 1

Spindlar är häftiga.

2008-09-05 @ 13:59:41
URL: http://bigbazz.blogg.se/
Postat av: Annelie

Tjoho! Jag vann jag vann :-D. Du får avslöja svaret om vart djuret är i den där pinnhögen med för där ser inte jag något djur i alla fall.

2008-09-05 @ 16:38:05
Postat av: Kajsa

Ja Bäzz 1, jag tycker också spindlar är häftiga (om det nu mot förmodan skulle ha undgått någon).



Ok Annelie, pinnhögsvar kommer.

2008-09-05 @ 21:29:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0