Solnadag med Solna Brass

I dag var jag och spelade på Solnadagen med Solna Brass, det gick ganska så bra, publiken verkade uppskatta det hela i alla fall. Vi spelade två konserter med en paus emellan, och jag slet hårt - min stämpartner Graham var borta, och eftersom Graham spelar dubbelt så starkt som jag innebär det att jag måste spela för tre för att kompensera. Till detta kommer att de andra tre i kornettsektionen är nya i bandet...Så jag fick även axla Grahams funktion som kornettsektionens stöttepelare som alla andra kan lyssna in sig efter (Graham är från Skottland och uppvuxen i brassbandskulturen och med brassbandsmusik - det han inte kan är inte värt att veta). Men det lät nog så det räckte hoppas jag, trots en envis förkylning den senaste veckan. 

I pausen ägnade åtminstone jag mig åt flygbladsutdelning - bandet fyller 40 år i år vilket ska firas med en jubileumskonsert i Solna den 16 oktober och en lite större konsert med Margareta Bengtson som gästsolist den 17 oktober på Nybrokajen 11 (konsertlokal i Stockholm för den som inte vet). Det var strykande åtgång på flygbladen, och det var ju inte konstigt så fina som de var - föreställande den fantastiskt fina affischen Elin gjort för Nybrokajskonserten! Och en bra konsert kommer det att bli, med en blandning av originalmusik för brassband och Margaretas sånger. Så är ni i Stockholm helgen 16-17 oktober så har ni ett bra förslag på en för de flesta kanske lite annorlunda kulturupplevelse, med Sveriges bästa amatörbrassband:



Kommentarer
Postat av: Per

Låter som en jobbig spelning för din del; men säkert hade ni alla roligt tillsammans - och publiken njöt så klart av en väl genomförd spelning.

En eloge till Elin för den välkomponerade och mycket stilfulla affischen!

2010-09-12 @ 17:28:02
Postat av: Kajsa

Ja publiken var nöjd att döma av hur flygbladen försvann. Eller så var det bara för att de var så snygga - det är verkligen en fantastiskt stilfull affisch!

2010-09-12 @ 23:31:11
Postat av: Elle

Tack Per!

2010-09-16 @ 13:08:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0