Löytää eläin!

Ja, "Hitta djuret!" på finska alltså. Det här är det första av säkerligen åtskilliga "Hitta djuret" från Finland.

Det är ju även årets första "hitta djuret", det har ju varit dåligt med sådant ett tag vilket naturligtvis beror på att det finns så få djur att hitta under vintern. Inte bara här på bloggen alltså utan även ute i naturen. Men jag hittade ett djur när jag var ute i söndags (ja flera faktiskt, men det finns bara ett på bilden), hittar ni det också?





Inte så svårt va? Så ni får en till:


Kommentarer
Postat av: Per

Jo - det var svårt! Ser att något döjer sig på ena sävvippan (om det nu är säv); men vad - nej det kan jag inte avgöra. Andra bilden ser ut att vara en "insekt" med kroppen tvärs strået och vingarna längs med. (Eller är alltsammans bara en stråled?)

2011-04-20 @ 18:00:34
Postat av: Kajsa

Inte helt enkelt alltså? Jag tänker inte avslöja svaretän men kan åtminstone besvara frågan om vippan är säv - nej, det är vass. Och vass finns också i djurets svenska namn (som visserligen väldigt sällan används).

2011-04-24 @ 16:37:23
Postat av: Kajsa

Inte helt enkelt alltså? Jag tänker inte avslöja svaretän men kan åtminstone besvara frågan om vippan är säv - nej, det är vass. Och vass finns också i djurets svenska namn (som visserligen väldigt sällan används).

2011-04-24 @ 16:37:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0